Alice_Banner

Descriere concurs  Java & ALICE 3 Participanti  Perioada de desfasurare  Inscriere  Premii  Juriu  Sponsori  Q&A

Concursul “Incepe sa programezi cu Alice”

Va anuntam finalistii concursului “Incepe sa programezi cu Alice”:

PREMIUL I:

Avio – Coordonator Brînzoi Elena, Echipa: Mardare Alexandru si Mărgărit Marian Cătălin
Liceul Teoretic ”Emil Botta” din Adjud

PREMIUL al II-lea:

Snake’s numbers – Coordonator Miron Lucia, Echipa: Lungu Ioan Alexandru si Virvarei Alexandru
Colegiul National “Costache Negruzzi” din Iasi

PREMIUL al III-lea:

Prietenii lui Alien – Coordonator Kabai Timea, Echipa: Hotca Del Coralin si Poptile Iulia Teodora
Colegiul Național Ioan Slavici

Mentiunea 1: 

Pacman – Coordonator Florea Delilah, Echipa: Ispas Ioan-Alexandru si Cocan Anna
Colegiul Național “Samuel von Brukenthal” din Sibiu

Mentiunea 2:

Joc matematic – Coordonator Iancu Mihaela, Echipa: Vlad Demirel Madalin si Necula Petru Bogdan
Liceul de Arte “Margareta Sterian” din Buzau

Mentiunea 3:

Misiune spatiala – Coordonator Arisanu Ana-Maria, Echipa: Dragan Valentin Adrian si Scarlat Elena Anca
Colegiul National “Mircea cel Batran”

Premiile castigate le gasiti mai jos, la sectiunea “Premii”. Va vom contacta pentru mai multe detalii.
! Pentru ca punctajul este destul de strans, am hotarat sa oferim cadouri personalizate
ADFABER si Oracle Academy urmatorilor 6 clasati:

  • Interclasarea a doi vectori
  • Blocati in Sistem
  • Broscuta Saltareata
  • Respecta batranii
  • Explore
  • Teaching Alice

Felicitari tuturor!

Asa cum v-am promis, revenim cu lista proiectelor ce au trecut de prima runda de jurizare.

Multe dintre proiectele inscrise au fost bine realizate, interactive si educative
asa ca am selectat 30 de proiecte ce trec in runda a 2-a a jurizarii.

Va reamintim, cei 6 castigatori (3 premii si 3 mentiuni) vor fi anuntati in cursul zilei de luni, 16 noiembrie.

Iata lista finalistilor concursului “Incepe sa programezi cu Alice”:

foto proiecte

*Concurs adresat elevilor de liceu

Realizat de ADFABER.org in parteneriat cu Oracle Academy

Participa in 3 pasi:

Formeaza echipa

Inscrie echipa AICI *Pana la 25 octombrie 2015

Trimite proiectul *Pana la 1 noiembrie 2015

 Descriere concurs

Concursul national “Incepe sa programezi cu Alice” a fost initiat anul acesta de catre ADFABER.org si Oracle Academy cu scopul de a ajuta copiii romani sa se apropie de tehnologie si sa invate bazele programarii.

Obiective:

demonstrarea faptului ca oricine poate invata programare- in cateva ore poti invata principalele comenzi iar in cateva saptamani poti crea singur animatii 3D, filmulete si jocuri folosind programarea Java;

prezentarea oportunitatii unui nou tip de educatie in Romania, e-learning si learning by doing (invatarea prin practica);

atragerea atentiei elevilor asupra importantei domeniului IT prezentand tehnologia computerelor si programarea intr-un mod aplicativ, diferita de predarea traditionala;

implicarea profesorilor in activitati antrenante alaturi de elevi;

20150908182316!Java_logo

Ce este JAVA?

Ai dorit vreodata sa construiesti un joc video sau un film animat? Esti interesat sa constuiesti propria ta aplicatie de mobil? Multe din jocurile video, filmele animate si aplicatiile pentru smartphone de astazi, sunt create folosind limbajul de programare JAVA.

JAVA este un limbaj de programare dezvoltata de Sun Microsystems in anul 1995. Java ruleaza pe mai mult de 850 de milioane de computere personale si pe miliarde de device-uri din intreaga lume inclusiv televizoare si device-uri mobile.

Ce este ALICE 3?

Alice 3 este un program distractiv realizat de catre Carnegie Mellon University ce te ajuta sa inveti bazele programarii folosind personaje ce interactioneaza intr-un mediu virtual. Alice este facut sa te invete concepte de baza ale programarii cu un limbaj si reguli simple. Folosind Alice, poti plasa obiecte dintr-o galerie data (drag and drop), intr-o lume virtuala, iar apoi sa efectuezi diferite secvente pentru a anima aceste obiecte. Alice este folosit in liceele si univestitatile din lume pentru a preda bazele programarii.

Cea mai tare parte este ca, folosind Alice, inveti programare fara sa iti dai seama!

DESCARCA ALICE 3  RESURSE STUDIU

  Participanti

Concursul se adreseaza elevilor ce isi doresc sa descopere partea practica a informaticii, folosind nu numai cunostintele de operare a calculatorului, ci si imaginatia, creativitatea si abilitatea de a lucra in echipa. 

In urma studiului si folosirii programului ALICE 3, elevii vor putea:

sa dezvolte programe ce insufletesc obiectele 3D dintr-o lume virtuala;

sa cunoasca terminologia de baza in programarea orientata pe obiecte;

sa descrie cateva concepte folosite in programare cum ar fi proceduri, algoritmi, functii, variabile, bucle sau afirmatii conditionate.

 Reguli ale inscrierii de care participantii trebuie sa tina cont sunt urmatoarele:

la acest concurs participa echipe de cate 2 elevi din clasele IX-XII, din toate judetele tarii;

un elev poate apartine doar unei singure echipe;

fiecare echipa trebuie sa aiba un mentor (profesor);

profesorul poate fi mentorul mai multor echipe.

Regulament complet   AICI

Perioada de desfasurare*

  • 15 septembrie – 25 octombrie 2015-> manifestarea intentiei de participare si inscriere in concurs (AICI)
  • 26 octombrie – 1 noiembrie 2015 -> trimiterea proiectelor
  • 2 noiembrie – 8 noiembrie 2015 -> are loc jurizarea preliminara (se aleg 20 de proiecte)
  • 9 noiembrie- 15 noiembrie 2015 -> cele 20 de proiecte alese in urma jurizarii preliminare vor intra pe o lista scurta din care se vor desemna castigatorii premiilor (3 premii si 3 mentiuni);
  • 16 noiembrie 2015 -> desemnarea castigatorilor (3 premii si 3 mentiuni)

*Organizatorul isi rezerva dreptul de a prelungi perioada concursului pe parcursul derularii acestuia, dar nu inainte de a anunta acest lucru in mod public.

 Inscriere

Deadline-ul inscrierii participantilor este 25 octombrie 2015 ora 18:00!

Inscrierea echipei se face doar o singura data, doar prin intermediul formularului – CLICK AICI PENTRU INSCRIERE – pe care trebuie sa il completati cu datele echipei: nume profesor, adrese e-mail, numar de telefon, nume elev 1, nume elev 2 si titlul proiectului.

Regula inscrierii este urmatoarea:

  • un elev poate participa la concurs doar intr-o singura echipa, in timp ce mentorul se poate inscrie ca si coordonator al mai multor echipe din cadrul aceleiasi unitati de invatamant liceal.
  • Pot exista si echipe in care mentorul formeaza echipe cu elevi de la institutii de invatamant diferite, conditia fiind ca elevii sa nu mai faca parte si din alte echipe.

  Premii 

Premiul I

Profesor coordonator – Hdd 2 TB, rezerva baterie incarcare, ADFABER Swags

Echipa – tableta Lenovo + Programable Code Bug + Boxa bluetooth si ADFABER Swags (cadouri personalizate)

Premiul II

Profesor coordonator – Hdd 1 TB, rezerva baterie incarcare, ADFABER Swags (cadouri personalizate)

Echipa – Camera video sport + Programable Code Bug + ADFABER Swags

Premiul III

Profesor coordonator – Hdd 500 GB, rezerva incarcare baterie, ADFABER Swags (cadouri personalizate)

Echipa – boxa wireless + Programable Code Bug + rezerva incarcare baterie, ADFABER Swags

Mentiunea I

Mentor: power bank + ADFABER Swags
Echipa: Code Bug + ADFABER Swags

 

Mentiunea II

Mentor: power bank + ADFABER Swags
Echipa: Code Bug + ADFABER Swags 

 

Mentiunea III

Mentor: power bank + ADFABER Swags
Echipa: Code Bug + ADFABER Swags 

* Programable Code Bug: http://www.codebug.org.uk/

  Juriu  

In curand

  Sponsori

Kids in Tech

   Intrebari frecvente

1.Care este scopul concursului “Incepe sa programezi cu Alice”?

Prin organizarea acestui concurs vrem sa aratam ca oricine poate invata bazele programarii. In cateva ore poti invata principalele comenzi iar in cateva saptamani poti crea singur animatii 3D, filme si jocuri folosind programarea Java.

2. Cine poate participa la concurs?

Pentru a participa la acest concurs, este obligatoriu ca participantii sa se inscrie in echipe de cate 3 membri – un mentor (profesor) si 2 elevi ce pot face dovada apartenentei la o unitate de invatamant liceal din Romania.

Nu este obligatoriu ca membrii echipei sa aparina aceleiasi institutii educationale.

3. Cand si cum imi pot manifesta dorinta de participare?

Termenul limita pentru manifestarea intentiei de participare si inscrierea in concurs este 25 octombrie 2015.

Intentia de participare se efectueaza prin completarea formularului  – click aici.

4. Cand si cum putem trimite proiectele?

Intervalul 26 octombrie – 1 noiembrie 2015 este rezervat trimiterii proiectelor.

Dupa completarea formularului de inscriere si confirmarea datelor din partea organizatorului concursului, participantii trebuie sa trimita proiectul propriu-zis prin intermediul wetransfer.com pana la data 1 noiembrie 2015 ora 18:00, sau prin email la adresa concurs@adfaber.org.

5. Cum se va face jurizarea si care este barem-ul de verificare?

In prima saptamana dupa termenul limita (2-8 noiembrie 2015) se efectueaza jurizarea preliminara ce se va finaliza cu selectarea unui numar de 20 cele mai bune proiecte ce vor intra in shortlist-ul pentru desemnarea castigatorilor (9-15 noiembrie).

Grila de evaluare aici.

6. Care este tema proietului?

Tema proiectului consta in realizarea unui Proiect EDUCATIONAL – puteti sa programati o lectie la o anumita disciplina, o tema educationala (sanatate, protejarea mediului, etc) sau un joc; proiectul poate fi interactiv sau nu.

7. Ce trebuie sa contina proiectul?

Proiectul incarcat trebuie sa fie sub forma de arhiva, ce are ca si denumire titlul proiectului realizat:

o prezentare Power Point de max 7/8 Slide-uri unde sunt atinse urmatoarele sectiuni:

  • echipa
  • scenariul (idee proiect, executie)
  • algoritmul folosit
  • elementele de executie (taste, butoane etc.)
  • observatii finale

 proiectul final, o animatie de 1-2 minute.

8. Cum vor fi anuntati castigatorii?

Castigatorii vor fi anuntati, in primul rand, telefonic, urmand ca numele lor si castigurile acordate sa fie afisate pe site-ul oficial al concursului pe data de 16 noiembrie 2015.

9. Care sunt cerintele minime de sistem pentru instalarea si rularea ALICE 3?

Procesor: Pentium 4 sau mai bun
Sistem de operare: Windows XP,Windows Vista (32, 64-bit), Windows 7 (32, 64-bit), Windows 8 (32, 64-bit), Apple OS X
Browser: Orice brower modern ce suporta Java – Internet Explorer 6 sau mai recent, Frefox 3 sau mai recent, Chrome, Safari, Opera (4.x sau mai recent)
Memorie: 1 GB
Spatiu necesar: Minim 1 GB (recomandat 8 GB)
Grafica: capabilitati 16 bits si rezolutie 1024 x 768, placa video 3D recomandata.
Sunet: necesar
Software: Adobe Flash Player (ultima versiune), Adobe Reader (ultima versiune), program de arhivare/ dezarhivare, JDK 7, Alice 3

*10. Va stam la dispozitie pentru orice alte intrebari. Ne puteti contacta utilizand formularul de mai jos:

[contact-form-7 id=”330″ title=”Oracle”]